We leven in een maatschappij waarbij we 24 uur per dag alles kunnen doen, internet heeft geen grenzen. Mensen werken midden in de nacht om diverse diensten te verlenen, het is niet gek dat je als bedrijf ook hierin mee wilt gaan, bijvoorbeeld een klantenservice kan niet zomaar het weekend gesloten zijn. Hiermee beperk je de klanten en bezoekers, wat directe gevolgen kan hebben voor je onderneming. Door gebruik te maken van intelligente chatbots, kun je toch dag en nacht je klanten te woord staan. Deze uiterst slimme chatbots zijn niet zomaar ontwikkeld, maar voorzien van de beste en slimste software.
Welke voordelen zijn er?
Natuurlijk heeft het gebruik van intelligentie chatbots ook een aantal voordelen, wachten op een medewerker die beschikbaar is komt niet meer voor. De chatbot is 24 uur per dag zeven dagen per week beschikbaar, hoe beter de bot is geprogrammeerd hoe natuurlijker de gesprekken verlopen. Is je chatbot niet in staat om vragen te beantwoorden, dan heeft het niet veel nut om met een chatbot te werken. Het is de bedoeling dat de chatbot met woorden het exacte probleem kan achterhalen en daarop in kan spelen. Waar een medewerkers van de klantenservice een klant per keer te woord kan staan, kan een chatbot honderden vragen tegelijk verwerken.
Dezelfde benadering
Door gebruik te maken van intelligente chatbots, krijgen je klanten of bezoekers altijd hetzelfde antwoord. Het heeft geen zin om het nog een keer te bellen op een ander tijdstip, je zal weer hetzelfde antwoord krijgen. Het geduld is ook onbeperkt, hoelang en hoeveel vragen de klant ook zal stellen aan de chatbot. Waar medewerkers geïrriteerd kunnen raken is dit bij de chatbot niet aan de orde, al worden er 100 vragen gesteld over hetzelfde onderwerp. Ook kunnen de chatbots voor andere taken worden ingezet dan alleen op de klantenservice.