Communicatiebureaus zijn niet meer weg te denken uit het hedendaagse bedrijfsleven. Veel bedrijven maken gebruik van de diensten van een communicatiebureau. Maar wat doet een communicatiebureau nou precies? in dit artikel lees je over de verschillende werkzaamheden van communicatiebureaus. Klik hier voor informatie over communicatiebureau Rotterdam
Dit doet een communicatiebureau allemaal
Het communicatiebureau is verantwoordelijk voor alles wat te maken heeft met het beheren, plannen en uitvoeren van communicatie. Deze activiteiten omvatten de volgende taken:
– Het organiseren van evenementen.
– Reclamecampagnes opzetten.
– Het ontwikkelen van strategie en het ontwerpen en uitvoeren van merk- en bedrijfsidentiteit.
– Organiseren van PR-evenementen zoals persconferenties of presentaties.
– Organiseren van de inhoud van een website of sociale media kanalen.
– Zoekmachine optimalisatie (SEO) activiteiten zoals linkbuilding.
Het communicatiebureau geeft advies aan de klant over alles wat met communicatie te maken heeft. Dit kan gebeuren als onderdeel van een project, bijvoorbeeld voor de lancering van een nieuw product of voor een reorganisatie. Het bureau organiseert ook zelf projecten. Daarvoor heeft een bureau medewerkers uit verschillende disciplines, zoals grafische vormgeving, web development en digitale marketing. Naast het plannen van en communiceren over projecten wordt uitgebreid onderzoek gedaan waarin de doelgroep wordt bepaald en geanalyseerd. Je moet immers weten wie de doelgroep is om zo tot een goede communicatiestrategie te komen.